02 - Hnědý vrch - Tetřeví boudy - Luční bouda - Pec

23 km, náročnost 10/10, pro zdatné cyklisty či elektrokola

Velmi pěkná, ale náročná cyklotrasa. Začínáme ji záměrně na vrcholku lanové dráhy Hnědý vrch, kterou doporučujeme využít k vyvezení se na vrcholky.

Hned u horní stanice LD Hnědý vrch je nejvyšší rozhledna v Krkonoších - nenechte si ujít pohled na celé východní Krkonoše z jejího vrcholku.

Pak již začínáme - směrem k Lesní boudě a pak z rocestí na Tetřeví boudy. Nad nimi na rozcestí uhněte doprava a pojedete po nádhnerné vrstevnicové asfaltce s výhledy na rozlehlý Černý důl a Kotel. U trasy jsou zde dvě vyhlídková místa s posezením.

Jeďte po této cyklostezce značené jako K18 až se napojíte na silnici vedoucí doprava nahoru na Přední a Zadní Rennerovky. Je to trochu stoupání, ale ty výhledy na zadní Rennerovky stojí za to.

Cesta vás dovede až k chalupě Na Rozcestí, kde se můžete občerstvit (budete to potřebovat). Od Rozcestí se vydejte doleva k Výrovce a pokud se ještě nechcete spustit dolů do Pece, tak si zajeďte až na Luční boudu kolem Památníku obětem hor na vrcholku Luční hory. Zde se dostanete vůbec na nejvyšší místo, kam je možné v Krkonoších dojet na kole - do výšky 1507m n. m.